Joomla 2.5 Slideshow created by users based hosting reviews hosing guide and ratings.
I always recommended BlueHost Reviews for my clients. How to find the best web hosting service for business websites.

Procedura despagubire auto - proces verbal

Procedura despagubire dauna auto ca urmare a incheierii procesului-verbal de catre agentul constatator

Cum se obtine despagubirea in cazul in care esti pagubit RCA?

• trebuie sa instiintati in scris societatea de asigurari a persoanei vinovate de producerea  evenimentului, precizand cauzele si imprejurarile producerii accidentului

• inspectorii de dauna vor efectua constatarea avariilor, vor deschide dosarul de dauna si va vor elibera  Dvs. sau reprezentantului legal nota de constatare, impreuna cu documentul de intrare in reparatie ( in cazul constatarii amiabile).

• daca ati fost lovit de o masina inmatriculata in strainatate, va adresati  Biroului Asiguratorilor Auto din Romania (www.baar.ro)

Dosarul de dauna auto este cel mai important instrument pentru recupeararea pagubei dvs. in cazul in care din nefericire sunteti pusi intr-o astfel de situatie.

Dosarul de dauna auto - o etapa importanta pentru obtinerea  despagubirilor

Pentru acoperirea prejudiciilor suferite in urma producerii unor accidente de vehicule, puteti depune o cerere de despagubire la asiguratorul RCA cu care proprietarul sau utilizatorul vehiculului, raspunzator de producerea accidentului, a incheiat asigurarea obligatorie RCA.

Una dintre etapele care trebuie parcurse in cadrul procedurii de despagubire in cazul unui eveniment auto, este intocmirea dosarului de daune, ce va cuprinde, de regula urmatoarele:

  • Procesul Verbal de constatare a contravenţiei (eliberat de Poliţie), în original, atunci cand in accidentele rutiere au fost implicate mai mult de două vehicule;
  • Documentul tip "Anexa 2" (eliberat de Politie) şi autorizatia de reparatie, in original, daca accidentele rutiere au avut ca urmari si vatamări corporale;
  • Asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto - RCA(sau Cartea Verde în cazul vehiculelor inmatriculate in strainatate) a vehiculului condus de soferul vinovat de producerea accidentului, in copie;
  • Permisul de conducere al conducatorului vehiculului pentru care se deschide dosarul de dauna, in original si in copie;
  • Certificatul de inmatriculare al vehiculului pentru care se deschide dosarul de dauna, in original si in copie;
  • Dupa caz, cartea de identitate a vehiculului pentru care se deschide dosarul de dauna, in original si in copie;
  • In cazul in care vehiculul pentru care se deschide dosarul de daună apartine unei persoane juridice (inclusiv societati de leasing) este necesar sa aveti o imputernicire/instiintare din partea proprietarului vehiculului;
  • Polita de asigurare CASCO (inclusiv anexele tabelare cu autovehiculele incluse in asigurare, daca este cazul).
  • Toate documentele fiscale, in original, doveditoare ale reparaţiei vehiculului (facturi, chitante, comenzi de lucru pentru service etc.);
  • Cererea de despagubire completata, semnată de catre proprietarul vehiculului pentru care s-a deschis dosarul de dauna sau de catre imputernicitul legal al acestuia (si, dupa caz, stampilata).
  • Act de identitate
  • Permis de conducere

Este indicata prezentarea la societatea de asigurari impreuna cu persoana vinovata de accident.

In cazul in care autovehiculul pagubit este si asigurat CASCO, avizarea se poate face si la societatea de asigurare CASCO (lucru indicat doar in cazuri deosebite), urmand ca aceasta sa recupereze despagubirea de la asiguratorul RCA .

Data depunerii cererii de despagubire de catre partea prejudiciata ori de catre asigurat, reprezinta avizare de dauna pentru asiguratorul RCA, iar acesta este obligat ca in termen de cel mult 3 luni sa raspunda cererii partii solicitante.

Asiguratorul raspunde acestei cererii fie prin formularea ofertei de despagubire ca urmare a investigatiilor proprii cu privire la producerea evenimentului asigurat, in cazul in care se dovedeste indeplinirea conditiilor de asigurare si producerea riscurilor acoperite prin asigurarea obligatorie RCA, fie prin notificarea partii prejudiciate cu privire la motivele pentru care nu a aprobat, in totalitate sau partial, pretentiile de despagubire.

In cazul in care se dovedeste indeplinirea conditiilor de asigurare, prin acceptarea la plata integrala a despagubirilor solicitate de catre pagubit, asiguratorul este obligat sa plateasca despagubirea in termen de 15 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii raspunderii si cuantificarii daunei, solicitat in scris de catre asigurator. In cazul in care asiguratorul a primit o hotarare judecatoreasca definitiva cu privire la suma de despagubire pe care este obligat sa o plateasca, termenul de 15 zile curge de la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti.

Daca asiguratorul RCA nu isi indeplineste obligatiile in termenele prevazute mai sus sau si le indeplineste defectuos, inclusiv daca diminueaza nejustificat despagubirea, la suma de despagubire cuvenita, care se plateste de asigurator, Conform Normei CSA din 19.11.2009 se aplica o penalizare de 0,1%, calculata pentru fiecare zi de intarziere.

In cazul in care nu ati fost multumit de raspunsul asiguratorului la cererea dumneavoasta de acordare a despagubirilor solicitate in urma unui eveniment auto, si nu ati ajuns la o intelegere amiabila cu societatea de asigurari respectiva, va puteti adresa cu o sesizare scrisa direct la sediul CSA(Comisia de Supraveghere a Asigurarilor), prin fax sau prin e-mail. CSA ar trebui sa raspunda sesizarii dvs. intr-un termen de 30 de zile de la primirea acesteia.

O alta etapa de urmat ar fi concilierea directa in baza art 720 ind.1 Cod proc.civ, cu societatea de asigurare iar in functie de rezultatul concilierii va puteti adresa cu o cerere in pretentii indrepteta impotriva asiguratorului la instanta de judecata competenta.

In cazul in care autovehiculul pagubit este si asigurat CASCO, avizarea se poate face si la societatea de asigurare CASCO ( lucru indicat doar in cazuri deosebite) , urmand ca aceasta sa recupereze despagubirea de la asiguratorul RCA .

Adresa sediu

Str. Calarasi, nr. 57, etaj 2, ap. 2, Sector 3, Bucuresti, la 5 minute de Piata Unirii

Adresa email

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Contact

Mobil (Vodafone): 0731 089 055

Mobil (Cosmote): 0762 097 468

Fix/ fax: 021 323 31 18

Parteneri: Avocat,

Free Professional Joomla Templates designed by Hosting